VÄLKOMMEN TILL SALES & CUSTOMER CENTER
Arbetar för branschens bästa kundmöte!
Sales & Customer Center består av flera olika enheter och vi arbetar som ett stort team och är helt integrerade nordiskt. Oavsett vilken avdelning du arbetar på erbjuder vi ett roligt och utvecklande jobb på vårt huvudkontor i Stockholm. Du kan läsa mer om våra olika tjänster längre ner på sidan.
Tjänster på Sales & Customer Center
-
När du arbetar som reserådgivare har du första kontakten med våra kunder. Vi besvarar våra kunders frågor via telefon, mejl och chatt.
Vi ska ha fokus på kunden, köerna och våra gemensamma mål. Vi ska säkerställa att våra kunder alltid får samma goda service varje gång de kontaktar oss.
Vi strävar efter att överträffa kundens förväntningar, samt lösa deras frågor vid första kontakten. När kunden planerar en resa önskar vi att Ving ska vara kundens första val.
-
I över 30 år har vi sålt kryssningar över hela världen. Vi har ca 25 rederier i vårt utbud allt från veckokryssningar i medelhavet och Karibien, jordenrunt, expeditions seglingar, flodkryssningar eller andra längre resor i alla världsdelar.
När du arbetar som reserådgivare på Globetrotter skräddarsyr du resan enligt kundens önskemål. Vi har kryssningar, tåg, flyg och exotiska resor runt om i världen och varje resa är unik. Globetrotter administrerar hela flödet från första kontakt med kund, inför, under och efter resan.
Vi supporterar kund via telefon, e-post samt i vår butik på huvudkontoret.
-
När du arbetar som Advisor på Quality & Claims är dina uppdrag att informera kunden om ändringar på bokade resor och att hantera reklamationer. I reklamationshanteringen är uppdraget att vända missnöjda kunder till återkommande kunder. Båda uppdragen är roliga, inspirerande och varierande.
I det dagliga arbetet är det viktigt att återskapa kundens förtroende för Ving och vårda våra kundrelationer, både i samtal och skrift. Man ska ge kunden ett proffsigt och empatiskt bemötande där hjärtat är med i varje kundmöte.
-
När du arbetar på chartersupporten är ditt uppdrag är att ge service och support till våra reserådgivare och återförsäljare på resebyråerna med frågor som uppstår i kontakt med våra kunder. Vi besvarar våra interaktioner via telefon, mejl och internt ärendesystem.
Vi har specialkompetens både när det gäller tekniska lösningar i vårt bokningssystem och våra produkter. Här gillar vi att arbeta med problemlösningar.
Vi sätter stort fokus på hög tillgänglighet och lösa frågorna på ett effektivt sätt för kundens bästa.
Vi brinner för att ha en proffsig inställning för att vara våra kunders och resebyråernas första val av arrangör.
-
När du arbetar på reguljära supporten och Duty Office har du två olika uppdrag.
Det första uppdraget är att hantera våra reguljära paket. Du är länken mellan de reguljära bokningar som görs och dom specialupplägg, ändringar eller frågor som dyker upp som behöver tas vidare till den större mängden externa leverantörer som reguljärresorna innebär (Flygbolag, hotell, destinationer m. fl). Denna resetyp kräver också andra systemstöd och utbildningar i bland annat Amadeus och MidOffice.
Det andra uppdraget är att du är hela företagets- och all kundsupports jouravdelning utanför kontorstid. Kollegorna här jobbar i skiftarbete för att täcka dygnets alla timmar. Duty Office hanterar våra avvikelser på flyg-, hotell- och omvärldspåverkan. Vi informerar gäster och kollegor i företaget om vad som händer i driften. Vi bevakar bland annat flyg via Flightradar och globala nyheter via kartor. Vid kriser så är vi den första instansen som larmar och eskalerar saker.
På den reguljära supporten och Duty Office är vi vana att ha många bollar i luften samtidigt, att vara vetgiriga, självständiga och problemlösande. Ingen dag är den andra lik!